TÁMOGATUNK, HOGY

ISMERT ÉS ELISMERT LEHESS

Társadalmi bázis szakértői program

 

A NIOK Alapítvány 2016 óta segíti a civilszervezeteket a beágyazottságuk, fenntarthatóságuk és társadalmi bázisuk építésében. 

 

A Társadalmi Bázis Program küldetése, egy erős, társadalmilag beágyazott civil szektor létrehozása, amelyben a civilszervezetek képesek a helyi és szakmai közösségekkel kommunikálni, őket bevonni, megszólaltani, támogatókat, adományozókat, önkénteseket toborozni, vagyis a helyi és szakmai közösségekben mélyen beágyazottan működni, és hatást elérni.

 

A szervezetek beágyazottságának, társadalmi bázisának és fenntarthatóságának növelése csak egy komplex rendszerben történhet, amely áthatja a szervezet egészét, és az esetek többségében szervezeten belüli szemléletváltást igényel. Ebben segít a NIOK Alapítvány Társadalmi Bázis Szakértői Programja amely jelenleg két pályázati programhoz kapcsolódik: az OSIFE társadalmi bázis építés pályázatához, és az Erősebb Gyökerek (Stronger Roots) programhoz.

A program felépítése

 

A NIOK belső és külső szakértői hálózata bevonásával két éven keresztül intenzív szakértői segítséget nyújt elsősorban kommunikációs és adományszervezési területeken annak érdekében, hogy a civilszervezetek a társadalmi bázisukat, vagyis a támogatóik, adományozóik, önkénteseik számát növelni tudják, a velük kialakított kapcsolatot képesek legyenek mélyíteni, és így egyre erősebb helyi támogatottságot, ismertséget elérni.

A NIOK szakértői ezen felül olyan kommunikációs segítséget is nyújtanak, amely lehetővé teszi, hogy a szervezetek a magas színvonalú szakmai elemzéseiket, tanulmányaikat, szakpolitikai javaslataikat a nagyközönség számára érhető módon tudják bemutatni, az adott téma iránt érdeklődő embereket meg tudják szólítani, és el tudják érni őket a különféle kommunikációs csatornákon keresztül. A program során a szervezetek számára  szakmai tanácsadást, tréningeket, a szervezetek közötti tapasztalatcserét elősegítő hálózati találkozókat szervezünk és olyan ismereteket és gyakorlati tudást adunk át, amellyel a szervezetek láthatósága, elérése, adománygyűjtési és mozgósítási képessége érdemben növekedhet.

 

2020-tól a két pályázati programhoz kapcsolódóan 20 szervezet vehet részt Magyarországon ebben a célzott fejlesztésben.

Programvezető: Makádi Zsófia

Kapcsolat: Makádi Zsófia, zs.makadi@niok.hu

A társadalmi bázisépítés egy olyan folyamatos, aktív tevékenység, illetve szemléletmód, amely során a civil szervezet tudatosan nyit az őt körülvevő társadalmi és szakmai csoportok és emberek felé, hogy velük élő és kölcsönösen egymásra visszaható kapcsolatot alakítson ki.  

A tudatos építkezés hatására a szervezet működésében egy aktívabb és egyre szélesebb támogatói kör jelenik meg: adományozók, önkéntesek, szimpatizánsok, aktivisták és a szervezet értékeivel azonosulni tudó emberek, szakmai partnerek, szakmai szervezetek és más civil szervezetek.  

A létrejövő mélyebb kapcsolatok révén a szervezet tevékenységei, akciói, kommunikációja egyre inkább egy megismert és megértett közönség igényeire, gondolataira, akár tetteire épülnek vagy válaszolnak.

Így a szervezet a társadalmi folyamatokra, az emberek problémáira, a helyzetekre  sokkal közvetlenebbül képes reagálni.  Ezen felül képessé válik – a célcsoportjai jobb megismerése által – olyan célzott üzenetek megfogalmazására és eljuttatására, amelyek segítik az embereket a társadalmi kérdések, problémák megértésében, és így a szervezet képessé válik a megosztó témákban változásokat elérni. Üzenetei erős mozgósító erővel bírnak, és az embereket (közös) cselekvésre vagy (közös) gondolkodásra késztetik.  Összefoglalva: a társadalmi beágyazottság növekedése által megnő a szervezet elérése, mozgósító ereje, forrásteremtő képessége, társadalmi változásokra gyakorolt ereje és társadalmi legitimációja. A szervezet ezeknek hatására hatékonyabbá, erősebbé, fenntarthatóbbá és rezíliensebbé válik. 

Mi a társadalmi bázisépítés?
 
FORRÁSTEREMTÉS

Gerencsér Balázs

Szakmai fókuszterületek: forrásteremtési kérdések, adománygyűjtés (közösségi-crowdfunding, 1%), kampánymenedzsment, kommunikációs stratégia, kutatások, általános szervezeti menedzsment

 

Szakmai tapasztalat: Több mint 25 év vezetői gyakorlatom van: álltam már az élén lapkiadó részvénytársaságnak, piackutatással foglalkozó vállalati osztálynak és kisvárosi kultúrháznak is. 16 éve vezetem a legnagyobb hazai civilszervezetek fejlesztésével foglalkozó alapítványunkat, a NIOK-ot, ahol a vezetésen túl a kommunikációval és az adománygyűjtéssel is kiemelten foglalkozom.  Sok száz tanácsadást tartottam, sok száz civil szervezetnek, ilyen alkalmakkor civil és közösségfejlesztői, tréneri, közgazdász-szociológusi szemléletet és gyakorlatomat is próbálom hasznosítani.


Fordulj hozzám! Ha el szeretnétek indulni egy új területre, egy korábban nem ismert eszközt terveztek a forrásteremtésben beépíteni, és végig szeretnétek valakivel gondolni ennek feltételeit, lehetőségeit. Ha úgy érzitek, a régi megoldásokkal már nem értek el elég sikert, sokkal több embert, partnert akartok bevonni munkátokba. Ha valakitől inkább jó kérdéseket és kevesebb okos tanácsot vártok.

Kebiche Nabila

Szakmai fókuszterületek: online, utcai és telefonos adománygyűjtés, 1% kampány, közösségi és követes adománygyűjtés, (e-) direkt marketing, major donor fundraising, adománygyűjtés eseményeken, támogatói utak, supporter service, engagement, lead konverzió, adományszervezési és engagement stratégia

Szakmai tapasztalat: Több mint egy évtizede foglalkozom adományszervezéssel és kommunikációval. Hiszek az alulról jövő kezdeményezések erejében, és meggyőződésem, hogy mindenki képes akár világméretű dolgokat is befolyásolni. Utcai támogató toborzóként kezdtem a pályafutásomat a Greenpeace-nél, az volt a feladatom, hogy meggyőzzek két perc alatt villamoshoz rohanó embereket arról, hogy a Föld védelménél nincsen fontosabb. Később a szervezet támogatói kapcsolattartó és telefonos fundraising folyamatait építettem ki. A fent felsorolt területeken évek óta dolgozom és sikerült releváns széleskörű tapasztalatot gyűjteni, ezekkel az adománygyűjtési módszerekkel. 2012 óta vezetem az adományszervezést a Greenpeace-nél, 2017 óta Engagement vezető vagyok.  

Fordulj hozzám! Ha az általam ismert adománygyűjtési módszerek egyikét szeretnéd tesztelni. Vagy ha már csinálod, de szeretnéd fejleszteni, eredményesebb lenni benne. Ha új nézőpontra, ötletekre és releváns gyakorlati tanácsokra van szükséged.

Makádi Zsófia

Szakmai fókuszterületek: civil-vállalati együttműködések, kiemelt intézményi/alapítványi adományozói kapcsolatok, pályázatok, ajánlatok írása kiemelt partnerek számára

 

Szakmai tapasztalat: Több mint 15 éves gyakorlati és 5 éves tanácsadói tapasztalattal rendelkezem a forrásteremtésben. Kommunikációs és marketing tárgyakat oktattam egy üzleti iskolában, majd civilszervezeteknél dolgoztam kezdetben pénzügyi, később kommunikációs és forrásszervezési területeken. Közel 5 évig a Habitat for Humanity Magyarország vállalati adományszervezője voltam, így erős tapasztalataim vannak a vállalati partnerségek kialakításában, megtartásában és növelésében. Jelenleg a NIOK Alapítványnál a Társadalmi Bázis programot vezetem, és a nemzetközi adományozói és partnerkapcsolatokért vagyok felelős.

 

Fordulj hozzám! Ha vállalati kapcsolatok kialakításán gondolkoztok, vagy ezeket a kapcsolatokat szeretnétek erősíteni. Ha nagyobb intézményi, alapítványi támogatásokat kerestek, pályázatírásban, ajánlatkészítésben lenne szükségetek segítségre.

Scheili Renáta

Szakmai fókuszterületek: közösségi (crowdfunding) és követes (peer-to-peer) adománygyűjtés, vállalati önkéntesmenedzsment

 

Szakmai tapasztalat: Több mint 10 évig vezettem a Habitat for Humanity Magyarország nemzetközi önkéntesprogramját, illetve koordináltam a vállalati önkéntesnapokat, amelyek nem csak önmagukban teremtenek értéket egy szervezet számára, hanem más fundraising tevékenységekkel összefonódva rendkívüli módon erősítik a civil-vállalati együttműködéseket. Az önkéntesmenedzsment mellett elsősorban közösségi és követes adománygyűjtésben van több éves tapasztalatom. A követes adománygyűjtés különösen közel áll hozzám, mivel a fundraising mellett egyedülálló lehetőséget is jelent a szervezet támogatóinak személyes bevonására és elköteleződésére.

 

Fordulj hozzám! Ha crowdfunding kampányt indítanál, ha belevágnál a követes adománygyűjtésbe, vagy ha vállalati partnered munkatársait önkéntesként vonnád be munkátokba.

Please reload

Nagygyörgy András

Szakmai fókuszterületek: Közösségi adománygyűjtés, crowdfunding, követes adománygyűjtés, rendszeres támogatói körök, adománygyűjtés önkéntesekkel, civil-vállalati együttműködések, storytelling

 

Szakmai tapasztalat: Azt hiszem, kevés olyan forrásteremtési technika létezik, amibe az elmúlt 13 évben adománygyűjtési munkatársként, esetleg külsős tanácsadóként ne kóstoltam vagy legalább ne okoskodtam volna bele. Talán a pályázatok és az szja 1%-os kampányok állnak tőlem a legtávolabb, bár ezekből is értek szép sikerek a Bátor Tábor Alapítvány, később pedig a SUHANJ! Alapítvány adománygyűjtési vezetőjeként. A legrelevánsabb tapasztalataimat a közösségi adománygyűjtés, a peer-to-peer technikák, a vállalati együttműködések és a jótékonysági események területén szereztem. Büszke vagyok rá, hogy ötletgazdaként és megvalósítóként is szerepem volt Közép-Európa legnagyobb jótékonysági futóközösségének a felépítésében (Élménykülönítmény), az ország első jótékonysági diákmozgalmának létrehozásában (Kézenfogva Ballagunk), a 2018-ban Civil Díjjal jutalmazott „Ne intézd el egy Lájkkal” akcióban, valamint az ország első 100 forintos adományozásra épülő jótékonysági klubjának a felépítésében (100-asok Klubja).

 

Fordulj hozzám! Ha van egy tuti ötleted, netán külföldön láttál egy jó példát, de nem tudod, hogyan állj neki, vagy nem tudod, miért nem sikerültek olyan jól az első próbálkozásaitok vele. Ha hosszú távon is működő, többször ismételhető adománygyűjtési formákban gondolkodnál – amikbe akár az önkénteseiteket és a többi munkatársadat is szívesen bevonnád.

Tóth Kata

Szakmai fókuszterületek: egyéni adománygyűjtés, major gift kampányok, vállalati kapcsolatok

 

Szakmai tapasztalat: A Bátor Tábor nemzetközi adományszervezési vezetője (2008-2013), majd adományszervezési igazgatója (2013-2018). Egy olyan szervezet bevételeiért feleltem, melynek az éves működéséhez a szükséges 500 millió forintot állami és EU források helyett kizárólag vállalatok és magánszemélyek adományaiból teremtettük elő, klasszikus adományszervezéssel. Stabil, több lábon álló, fenntartható és működésében évekre előre tervező szervezetet örököltem és építettem tovább. Ez jelentett stratégiai és üzleti tervezést, éves fundraising-marketing mix kialakítását, kuratóriumépítést és (re)aktiválást, donor menedzsmentet, a fundraising csapat menedzselését és építését, nemzetközi építkezést és az adományszervezés képviseletét szervezetet belül és kívül. Különösen közel állt hozzám a hosszú távú vállalati együttműködések kialakítása és a kiemelt magántámogatói bázis építése, az ezekhez kapcsolódó kommunikációs stratégiák és üzleti tervek kidolgozása, nyomonkövetése.

 

Fordulj hozzám! Ha hosszútávon gondolkodsz, és szeretnél tervezettebben működni - üzleti célok, kampánystratégiák, mérések mentén. Ha nem tudod, hogy fogj hozzá az első, vagy a következő adománygyűjtő kampányodhoz, vagy épp ha elakadtál, esetleg szeretnéd megérteni, hogy mitől (nem) volt sikeres 1-1 korábbi kampányod. Ha szeretnél tartós adományozói együttműködéseket felépíteni, legyen szó vállalatokról, vagy magánszemélyekről.

Óvári András

Szakmai fókuszterületek: Adományozási marketing, branding, kapcsolatépítés és -tartás, közösségi média fejlesztés, hatékony kampánykommunikáció, működés optimalizálása, stratégiai tervezés.

 

Szakmai tapasztalat: Infokommunikációs nagyvállalkozás vezetőjeként és a Vigyél Haza Alapítvány - 12 éve kiemelkedően eredményes állatvédő civil szervezet - alapítójaként, mind az adománykérő, mind a potenciális adományozó oldal gondolkodásmódját, reakcióit jól ismerem. Meggyőződésem, hogy egy sikeres civil szervezetnek úgy kell működnie, mint egy jól működő vállalkozásnak: jól szervezetten, átláthatóan, az előre kitűzött és jól kommunikált célok mentén, munkatársaikat motiválva és az elért eredményeket támogatóiknak visszacsatolva. A pozitív kommunikációban hiszek, ami motivál és az eredményes működés alapköve. Munkám eredményeként alapítványunk számos hazai és nemzetközi marketing-kommunikációs és kreatív díjat nyert. Támogatóink, együttműködő partnereink száma folyamatosan nő.

 

Fordulj hozzám! Ha hatékony kampányokat szeretnél, és szeretnéd jobban megismerni és tágítani a célcsoportodat. Ha erősíteni szeretnéd a külső és belső kommunikációdat. Ha szeretnéd erősíteni megjelenésedet a sajtóban és a közösségi médiában. Ha szeretnéd jobban megkülönböztetni magadat a többi, hasonló feladatokat ellátó szervezettől.

Please reload

KOMMUNIKÁCIÓ

Fodor-Kovács Éva

Szakmai fókuszterületek: kommunikációs stratégia, márkaépítés, kampánymanagement, arculatfejlesztés, ügynökségi együttműködések, kreatív és filmes projektek, médiaszereplések, "storytelling", 1%

 

Szakmai tapasztalat: Marketing szakos közgazdászként 15 évig a reklámszakmában, nemzetközi és magyar reklámügynökségeknél, ügyfélkapcsolati területen dolgoztam. A legkülönbözőbb márkákat kezeltem, a termékfejlesztéstől a márkaépítésen, integrált kampányok tervezésén, koordinációján át a kivitelezésig, széles alvállalkozói körrel, 5-7 fős account csapatot vezetve. Az önkéntesmunka vezetett át a civil szektorba, 5 évig voltam a Bátor Tábor marketingkommunikációs vezetője. Itt egészen más nagyságrendű büdzséből, kreatív megoldásokkal kellett értéket, üzenetet közvetíteni, problémákat megoldani, eljutni a különböző célcsoportokhoz. A felelősség mégis nagyobb volt, hiszen egy olyan márkát kellett óvni és tovább építeni, ami meghatározó a civil szektorban, és aminek a logóját egyre többen tetováltatják magukra.

 

Fordulj hozzám! Ha stratégiai elakadásotok van, ha jó lenne átbeszélni a márka alapjait, a célokat, a célcsoportot, az üzenetet. Ha az ügynökségi együttműködéssel van nehézségetek, ha keresitek a megfelelő sztorit, ha médiainterjúra készültök, ha nem egységes, vagy gyengélkedik az arculatotok.

Dr. Guld Ádám Ph.D.

Szakmai fókuszterületek: média, kommunikáció, generációs kommunikáció, társadalom- és médiakutatás 
Szakmai tapasztalat: Médiakutató, kommunikációs szakember, tanácsadó, a PTE-BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék adjunktusa, az IMEC és a MEDU CAMP előadója és szakmai partnere generációs kommunikáció és influencer kommunikáció területeken. Alapító tagja és titkára a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság E-hétköznapok Szakosztályának, illetve a médiatudományi oktatással, kutatással és tehetséggondozással foglalkozó Médianegyed Egyesületnek. Doktori fokozatot 2013-ban szerzett, a különböző generációk kommunikációs és médiahasználati szokásaival 2012-óta foglalkozik. 

Fordulj hozzám! Biztos tudományos háttérrel rendelkezem, amely elősegíti a kommunikációs problémákkal kapcsolatos kulturális, társadalmi, politikai és technológiai összefüggések felismerését és értelmezését. Több mint tíz éves tapasztalttal rendelkezem a média, kommunikáció, generációs kommunikáció, társadalom- és médiakutatás területén. Ez idő alatt jelentős gyakorlatra tettem szert hatékony kommunikációs megoldások kidolgozásában és alkalmazásában, vállalok továbbá a fent megjelölt témákkal kapcsolatos tanácsadást és tréninget, igény esetén piaci szereplők és szakértők bevonásával.

Miklósi Marcell

Szakmai fókuszterületek: Közösségi média-social media specialistaként fő fókuszterületem a konverzióra optimalizált Facebook és Instagram kampányok felépítése és folyamatos optimalizálása, illetve ezen összetevőkhöz a megfelelő kampánystratégia kialakítása.

 

Szakmai tapasztalat: A Drive Online Marketing ügynökségnél már 4 éve közösségi média kampányok építésével és optimalizálásával foglalkozom, illetve 3 éve az Ad Operations osztály egyik szakmai vezetője is vagyok. Dolgoztam már kisebb KKV ügyfelekkel, országos ismertségű nagy hazai márkákkal, nemzetközi multinacionális brandekkel és civil szervezetekkel is.

 

Fordulj hozzám! Ha Facebook vagy Instagram kérdésed lenne, és a Közösségi Médiában szeretnél átütő sikereket elérni.