TÁMOGATUNK, HOGY

ISMERT ÉS ELISMERT LEHESS

Társadalmi bázis szakértői program

 

A NIOK Alapítvány 2016 óta segíti a civilszervezeteket a beágyazottságuk, fenntarthatóságuk és társadalmi bázisuk építésében. 

 

A Társadalmi Bázis Program küldetése, egy erős, társadalmilag beágyazott civil szektor létrehozása, amelyben a civilszervezetek képesek a helyi és szakmai közösségekkel kommunikálni, őket bevonni, megszólaltani, támogatókat, adományozókat, önkénteseket toborozni, vagyis a helyi és szakmai közösségekben mélyen beágyazottan működni, és hatást elérni.

 

A szervezetek beágyazottságának, társadalmi bázisának és fenntarthatóságának növelése csak egy komplex rendszerben történhet, amely áthatja a szervezet egészét, és az esetek többségében szervezeten belüli szemléletváltást igényel. Ebben segít a NIOK Alapítvány Társadalmi Bázis Szakértői Programja amely jelenleg két pályázati programhoz kapcsolódik: az OSIFE társadalmi bázis építés pályázatához, és az Erősebb Gyökerek (Stronger Roots) programhoz.

A program felépítése

 

A NIOK belső és külső szakértői hálózata bevonásával két éven keresztül intenzív szakértői segítséget nyújt elsősorban kommunikációs és adományszervezési területeken annak érdekében, hogy a civilszervezetek a társadalmi bázisukat, vagyis a támogatóik, adományozóik, önkénteseik számát növelni tudják, a velük kialakított kapcsolatot képesek legyenek mélyíteni, és így egyre erősebb helyi támogatottságot, ismertséget elérni.

A NIOK szakértői ezen felül olyan kommunikációs segítséget is nyújtanak, amely lehetővé teszi, hogy a szervezetek a magas színvonalú szakmai elemzéseiket, tanulmányaikat, szakpolitikai javaslataikat a nagyközönség számára érhető módon tudják bemutatni, az adott téma iránt érdeklődő embereket meg tudják szólítani, és el tudják érni őket a különféle kommunikációs csatornákon keresztül. A program során a szervezetek számára  szakmai tanácsadást, tréningeket, a szervezetek közötti tapasztalatcserét elősegítő hálózati találkozókat szervezünk és olyan ismereteket és gyakorlati tudást adunk át, amellyel a szervezetek láthatósága, elérése, adománygyűjtési és mozgósítási képessége érdemben növekedhet.

 

2020-tól a két pályázati programhoz kapcsolódóan 20 szervezet vehet részt Magyarországon ebben a célzott fejlesztésben.

Programvezető: Makádi Zsófia

Kapcsolat: Makádi Zsófia, zs.makadi@niok.hu

Stronger Roots program

A társadalmi bázisépítés egy olyan folyamatos, aktív tevékenység, illetve szemléletmód, amely során a civil szervezet tudatosan nyit az őt körülvevő társadalmi és szakmai csoportok és emberek felé, hogy velük élő és kölcsönösen egymásra visszaható kapcsolatot alakítson ki.  

A tudatos építkezés hatására a szervezet működésében egy aktívabb és egyre szélesebb támogatói kör jelenik meg: adományozók, önkéntesek, szimpatizánsok, aktivisták és a szervezet értékeivel azonosulni tudó emberek, szakmai partnerek, szakmai szervezetek és más civil szervezetek.  

A létrejövő mélyebb kapcsolatok révén a szervezet tevékenységei, akciói, kommunikációja egyre inkább egy megismert és megértett közönség igényeire, gondolataira, akár tetteire épülnek vagy válaszolnak.

Így a szervezet a társadalmi folyamatokra, az emberek problémáira, a helyzetekre  sokkal közvetlenebbül képes reagálni.  Ezen felül képessé válik – a célcsoportjai jobb megismerése által – olyan célzott üzenetek megfogalmazására és eljuttatására, amelyek segítik az embereket a társadalmi kérdések, problémák megértésében, és így a szervezet képessé válik a megosztó témákban változásokat elérni. Üzenetei erős mozgósító erővel bírnak, és az embereket (közös) cselekvésre vagy (közös) gondolkodásra késztetik.  Összefoglalva: a társadalmi beágyazottság növekedése által megnő a szervezet elérése, mozgósító ereje, forrásteremtő képessége, társadalmi változásokra gyakorolt ereje és társadalmi legitimációja. A szervezet ezeknek hatására hatékonyabbá, erősebbé, fenntarthatóbbá és rezíliensebbé válik. 

Mi a társadalmi bázisépítés?
 
FORRÁSTEREMTÉS

Gerencsér Balázs

Szakmai fókuszterületek: forrásteremtési kérdések, adománygyűjtés (közösségi-crowdfunding, 1%), kampánymenedzsment, kommunikációs stratégia, kutatások, általános szervezeti menedzsment

 

Szakmai tapasztalat: Több mint 25 év vezetői gyakorlatom van: álltam már az élén lapkiadó részvénytársaságnak, piackutatással foglalkozó vállalati osztálynak és kisvárosi kultúrháznak is. 16 éve vezetem a legnagyobb hazai civilszervezetek fejlesztésével foglalkozó alapítványunkat, a NIOK-ot, ahol a vezetésen túl a kommunikációval és az adománygyűjtéssel is kiemelten foglalkozom.  Sok száz tanácsadást tartottam, sok száz civil szervezetnek, ilyen alkalmakkor civil és közösségfejlesztői, tréneri, közgazdász-szociológusi szemléletet és gyakorlatomat is próbálom hasznosítani.


Fordulj hozzám! Ha el szeretnétek indulni egy új területre, egy korábban nem ismert eszközt terveztek a forrásteremtésben beépíteni, és végig szeretnétek valakivel gondolni ennek feltételeit, lehetőségeit. Ha úgy érzitek, a régi megoldásokkal már nem értek el elég sikert, sokkal több embert, partnert akartok bevonni munkátokba. Ha valakitől inkább jó kérdéseket és kevesebb okos tanácsot vártok.

Kebiche Nabila

Szakmai fókuszterületek: online, utcai és telefonos adománygyűjtés, 1% kampány, közösségi és követes adománygyűjtés, (e-) direkt marketing, major donor fundraising, adománygyűjtés eseményeken, támogatói utak, supporter service, engagement, lead konverzió, adományszervezési és engagement stratégia

Szakmai tapasztalat: Több mint egy évtizede foglalkozom adományszervezéssel és kommunikációval. Hiszek az alulról jövő kezdeményezések erejében, és meggyőződésem, hogy mindenki képes akár világméretű dolgokat is befolyásolni. Utcai támogató toborzóként kezdtem a pályafutásomat a Greenpeace-nél, az volt a feladatom, hogy meggyőzzek két perc alatt villamoshoz rohanó embereket arról, hogy a Föld védelménél nincsen fontosabb. Később a szervezet támogatói kapcsolattartó és telefonos fundraising folyamatait építettem ki. A fent felsorolt területeken évek óta dolgozom és sikerült releváns széleskörű tapasztalatot gyűjteni, ezekkel az adománygyűjtési módszerekkel. 2012 óta vezetem az adományszervezést a Greenpeace-nél, 2017 óta Engagement vezető vagyok.  

Fordulj hozzám! Ha az általam ismert adománygyűjtési módszerek egyikét szeretnéd tesztelni. Vagy ha már csinálod, de szeretnéd fejleszteni, eredményesebb lenni benne. Ha új nézőpontra, ötletekre és releváns gyakorlati tanácsokra van szükséged.

Makádi Zsófia

Szakmai fókuszterületek: civil-vállalati együttműködések, kiemelt intézményi/alapítványi adományozói kapcsolatok, pályázatok, ajánlatok írása kiemelt partnerek számára

 

Szakmai tapasztalat: Több mint 15 éves gyakorlati és 5 éves tanácsadói tapasztalattal rendelkezem a forrásteremtésben. Kommunikációs és marketing tárgyakat oktattam egy üzleti iskolában, majd civilszervezeteknél dolgoztam kezdetben pénzügyi, később kommunikációs és forrásszervezési területeken. Közel 5 évig a Habitat for Humanity Magyarország vállalati adományszervezője voltam, így erős tapasztalataim vannak a vállalati partnerségek kialakításában, megtartásában és növelésében. Jelenleg a NIOK Alapítványnál a Társadalmi Bázis programot vezetem, és a nemzetközi adományozói és partnerkapcsolatokért vagyok felelős.

 

Fordulj hozzám! Ha vállalati kapcsolatok kialakításán gondolkoztok, vagy ezeket a kapcsolatokat szeretnétek erősíteni. Ha nagyobb intézményi, alapítványi támogatásokat kerestek, pályázatírásban, ajánlatkészítésben lenne szükségetek segítségre.

Scheili Renáta

Szakmai fókuszterületek: közösségi (crowdfunding) és követes (peer-to-peer) adománygyűjtés, vállalati önkéntesmenedzsment

 

Szakmai tapasztalat: Több mint 10 évig vezettem a Habitat for Humanity Magyarország nemzetközi önkéntesprogramját, illetve koordináltam a vállalati önkéntesnapokat, amelyek nem csak önmagukban teremtenek értéket egy szervezet számára, hanem más fundraising tevékenységekkel összefonódva rendkívüli módon erősítik a civil-vállalati együttműködéseket. Az önkéntesmenedzsment mellett elsősorban közösségi és követes adománygyűjtésben van több éves tapasztalatom. A követes adománygyűjtés különösen közel áll hozzám, mivel a fundraising mellett egyedülálló lehetőséget is jelent a szervezet támogatóinak személyes bevonására és elköteleződésére.

 

Fordulj hozzám! Ha crowdfunding kampányt indítanál, ha belevágnál a követes adománygyűjtésbe, vagy ha vállalati partnered munkatársait önkéntesként vonnád be munkátokba.

Please reload

Nagygyörgy András

Szakmai fókuszterületek: Közösségi adománygyűjtés, crowdfunding, követes adománygyűjtés, rendszeres támogatói körök, adománygyűjtés önkéntesekkel, civil-vállalati együttműködések, storytelling

 

Szakmai tapasztalat: Azt hiszem, kevés olyan forrásteremtési technika létezik, amibe az elmúlt 13 évben adománygyűjtési munkatársként, esetleg külsős tanácsadóként ne kóstoltam vagy legalább ne okoskodtam volna bele. Talán a pályázatok és az szja 1%-os kampányok állnak tőlem a legtávolabb, bár ezekből is értek szép sikerek a Bátor Tábor Alapítvány, később pedig a SUHANJ! Alapítvány adománygyűjtési vezetőjeként. A legrelevánsabb tapasztalataimat a közösségi adománygyűjtés, a peer-to-peer technikák, a vállalati együttműködések és a jótékonysági események területén szereztem. Büszke vagyok rá, hogy ötletgazdaként és megvalósítóként is szerepem volt Közép-Európa legnagyobb jótékonysági futóközösségének a felépítésében (Élménykülönítmény), az ország első jótékonysági diákmozgalmának létrehozásában (Kézenfogva Ballagunk), a 2018-ban Civil Díjjal jutalmazott „Ne intézd el egy Lájkkal” akcióban, valamint az ország első 100 forintos adományozásra épülő jótékonysági klubjának a felépítésében (100-asok Klubja).

 

Fordulj hozzám! Ha van egy tuti ötleted, netán külföldön láttál egy jó példát, de nem tudod, hogyan állj neki, vagy nem tudod, miért nem sikerültek olyan jól az első próbálkozásaitok vele. Ha hosszú távon is működő, többször ismételhető adománygyűjtési formákban gondolkodnál – amikbe akár az önkénteseiteket és a többi munkatársadat is szívesen bevonnád.

Tóth Kata

Szakmai fókuszterületek: egyéni adománygyűjtés, major gift kampányok, vállalati kapcsolatok

 

Szakmai tapasztalat: A Bátor Tábor nemzetközi adományszervezési vezetője (2008-2013), majd adományszervezési igazgatója (2013-2018). Egy olyan szervezet bevételeiért feleltem, melynek az éves működéséhez a szükséges 500 millió forintot állami és EU források helyett kizárólag vállalatok és magánszemélyek adományaiból teremtettük elő, klasszikus adományszervezéssel. Stabil, több lábon álló, fenntartható és működésében évekre előre tervező szervezetet örököltem és építettem tovább. Ez jelentett stratégiai és üzleti tervezést, éves fundraising-marketing mix kialakítását, kuratóriumépítést és (re)aktiválást, donor menedzsmentet, a fundraising csapat menedzselését és építését, nemzetközi építkezést és az adományszervezés képviseletét szervezetet belül és kívül. Különösen közel állt hozzám a hosszú távú vállalati együttműködések kialakítása és a kiemelt magántámogatói bázis építése, az ezekhez kapcsolódó kommunikációs stratégiák és üzleti tervek kidolgozása, nyomonkövetése.

 

Fordulj hozzám! Ha hosszútávon gondolkodsz, és szeretnél tervezettebben működni - üzleti célok, kampánystratégiák, mérések mentén. Ha nem tudod, hogy fogj hozzá az első, vagy a következő adománygyűjtő kampányodhoz, vagy épp ha elakadtál, esetleg szeretnéd megérteni, hogy mitől (nem) volt sikeres 1-1 korábbi kampányod. Ha szeretnél tartós adományozói együttműködéseket felépíteni, legyen szó vállalatokról, vagy magánszemélyekről.

Óvári András

Szakmai fókuszterületek: Adományozási marketing, branding, kapcsolatépítés és -tartás, közösségi média fejlesztés, hatékony kampánykommunikáció, működés optimalizálása, stratégiai tervezés.

 

Szakmai tapasztalat: Infokommunikációs nagyvállalkozás vezetőjeként és a Vigyél Haza Alapítvány - 12 éve kiemelkedően eredményes állatvédő civil szervezet - alapítójaként, mind az adománykérő, mind a potenciális adományozó oldal gondolkodásmódját, reakcióit jól ismerem. Meggyőződésem, hogy egy sikeres civil szervezetnek úgy kell működnie, mint egy jól működő vállalkozásnak: jól szervezetten, átláthatóan, az előre kitűzött és jól kommunikált célok mentén, munkatársaikat motiválva és az elért eredményeket támogatóiknak visszacsatolva. A pozitív kommunikációban hiszek, ami motivál és az eredményes működés alapköve. Munkám eredményeként alapítványunk számos hazai és nemzetközi marketing-kommunikációs és kreatív díjat nyert. Támogatóink, együttműködő partnereink száma folyamatosan nő.

 

Fordulj hozzám! Ha hatékony kampányokat szeretnél, és szeretnéd jobban megismerni és tágítani a célcsoportodat. Ha erősíteni szeretnéd a külső és belső kommunikációdat. Ha szeretnéd erősíteni megjelenésedet a sajtóban és a közösségi médiában. Ha szeretnéd jobban megkülönböztetni magadat a többi, hasonló feladatokat ellátó szervezettől.

Please reload

KOMMUNIKÁCIÓ

Fodor-Kovács Éva

Szakmai fókuszterületek: kommunikációs stratégia, márkaépítés, kampánymanagement, arculatfejlesztés, ügynökségi együttműködések, kreatív és filmes projektek, médiaszereplések, "storytelling", 1%

 

Szakmai tapasztalat: Marketing szakos közgazdászként 15 évig a reklámszakmában, nemzetközi és magyar reklámügynökségeknél, ügyfélkapcsolati területen dolgoztam. A legkülönbözőbb márkákat kezeltem, a termékfejlesztéstől a márkaépítésen, integrált kampányok tervezésén, koordinációján át a kivitelezésig, széles alvállalkozói körrel, 5-7 fős account csapatot vezetve. Az önkéntesmunka vezetett át a civil szektorba, 5 évig voltam a Bátor Tábor marketingkommunikációs vezetője. Itt egészen más nagyságrendű büdzséből, kreatív megoldásokkal kellett értéket, üzenetet közvetíteni, problémákat megoldani, eljutni a különböző célcsoportokhoz. A felelősség mégis nagyobb volt, hiszen egy olyan márkát kellett óvni és tovább építeni, ami meghatározó a civil szektorban, és aminek a logóját egyre többen tetováltatják magukra.

 

Fordulj hozzám! Ha stratégiai elakadásotok van, ha jó lenne átbeszélni a márka alapjait, a célokat, a célcsoportot, az üzenetet. Ha az ügynökségi együttműködéssel van nehézségetek, ha keresitek a megfelelő sztorit, ha médiainterjúra készültök, ha nem egységes, vagy gyengélkedik az arculatotok.

Dr. Guld Ádám Ph.D.

Szakmai fókuszterületek: média, kommunikáció, generációs kommunikáció, társadalom- és médiakutatás 
Szakmai tapasztalat: Médiakutató, kommunikációs szakember, tanácsadó, a PTE-BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék adjunktusa, az IMEC és a MEDU CAMP előadója és szakmai partnere generációs kommunikáció és influencer kommunikáció területeken. Alapító tagja és titkára a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság E-hétköznapok Szakosztályának, illetve a médiatudományi oktatással, kutatással és tehetséggondozással foglalkozó Médianegyed Egyesületnek. Doktori fokozatot 2013-ban szerzett, a különböző generációk kommunikációs és médiahasználati szokásaival 2012-óta foglalkozik. 

Fordulj hozzám! Biztos tudományos háttérrel rendelkezem, amely elősegíti a kommunikációs problémákkal kapcsolatos kulturális, társadalmi, politikai és technológiai összefüggések felismerését és értelmezését. Több mint tíz éves tapasztalttal rendelkezem a média, kommunikáció, generációs kommunikáció, társadalom- és médiakutatás területén. Ez idő alatt jelentős gyakorlatra tettem szert hatékony kommunikációs megoldások kidolgozásában és alkalmazásában, vállalok továbbá a fent megjelölt témákkal kapcsolatos tanácsadást és tréninget, igény esetén piaci szereplők és szakértők bevonásával.

Miklósi Marcell

Szakmai fókuszterületek: Közösségi média-social media specialistaként fő fókuszterületem a konverzióra optimalizált Facebook és Instagram kampányok felépítése és folyamatos optimalizálása, illetve ezen összetevőkhöz a megfelelő kampánystratégia kialakítása.

 

Szakmai tapasztalat: A Drive Online Marketing ügynökségnél már 4 éve közösségi média kampányok építésével és optimalizálásával foglalkozom, illetve 3 éve az Ad Operations osztály egyik szakmai vezetője is vagyok. Dolgoztam már kisebb KKV ügyfelekkel, országos ismertségű nagy hazai márkákkal, nemzetközi multinacionális brandekkel és civil szervezetekkel is.

 

Fordulj hozzám! Ha Facebook vagy Instagram kérdésed lenne, és a Közösségi Médiában szeretnél átütő sikereket elérni.

Nyárai Gerzson

Szakmai fókuszterületek: filmek, videók készítése, koncepciók kidolgozása, felvételek, vágás, utómunka, kreatív ötletek

 

Szakmai tapasztalat: Gimnáziumi éveim óta foglalkoztam televíziózással, az évek során a gyerekműsortól kezdve a vezető showműsorig a legkülönbözőbb műsorok készítésében vettem részt, később pedig videóriporterként dolgoztam. Az elmúlt években elsősorban vállalatokkal és reklámügynökségekkel dolgoztam együtt, illetve civilszerevezeteknek segítettem munkámmal.

 

Fordulj hozzám! Ha videót szeretnétek készíteni, de nem tudjátok, hogyan fogjatok neki. Ha kreatív ötletekre vagy technikai tippekre lenne szükségetek.

Schőn Edina

Szakmai fókuszterületek: Merchandising

Szakmai tapasztalat: 2011 óta foglalkozom merchandising, azaz arculatátviteli termékek fejlesztésével és forgalmazásával. Nevemhez fűződik a Katona József Színházban működő K:önyv és bolt kialakítása, termékkínálatának megtervezése, a szakmai együttműködések kialakítása és az értékesítés megszervezése. Szakmai tanácsadóként dolgoztam a Szegedi Szabadtéri Játékok és a Pannonhalmi Apátság merchandising termékeinek kialakításán.

Fordulj hozzám! Ha szeretnéd, bővíteni a szervezeted forrástermtési lehetőségeit, vagy szeretnéd a brand kommunikációdat merchandising kiegészíteni.

Please reload

Bernáth Gábor

Szakmai fókuszterületek: kommunikációs kampányok, szervezeti kommunikáció, kommunikáció- és narratívatervezés, közösségi beágyazottság, mozgalomépítés

 

Szakmai tapasztalat: Voltam minisztériumi sajtófőnök (oktatási és kulturális tárca), civil hírügynökség alapítója majd igazgatója (Roma Sajtóközpont); kommunikációs fejlesztőként, mentorként, trénerként civilszervezetek általános, vagy válságkommunikációján dolgoztam. Kutatóként korábban évekig az előítéletekkel övezett csoportok mediális felépítését elemeztem, az elmúlt években pedig azt, hogy miként lenne érdemes olyan alapértékeket újrafogalmaznunk, mint a szolidaritás, vagy a szabadság, hogy nagyobb bázisra támaszkodhassunk. Aktivistaként én is megpróbáltam csatlakozni olyan platformokhoz, vagy magam létrehozni ilyeneket, ahol mindez kipróbálható (pl. Beteg voltam, és meglátogattatok).

 

Fordulj hozzám! Ha a szervezet, amelyben dolgozol, nagyobb közösséget szeretne maga körül aktivizálni; ha újragondolnád, vagy jelentősen fejlesztenéd a kommunikációdat az üzenetektől a nyelvhasználaton át a képi megjelenésekig; vagy csak újragondolnád és újrafogalmaznád azokat az értékeket, amelyek a munkátokat irányítják

Erős Imelda

Szakmai fókuszterületek:  Civil szervezetek közösségi médiában való kommunikációs stratégia alkotása, kampányelemek kiválasztása és bevezetése, Facebook és Instagram kampánymenedzsment és posztmenedzsment.

 

Szakmai tapasztalat: 2017 óta dolgozom a marketing szakmában, kezdetben különböző közösségi média csatornákon keresztül segítettem partnereink toborzását, 2018 óta pedig a Drive Online Marketing csapat tagjaként támogatom ügyfeleink közösségi média felületeken való aktivitását.  Szakterületem a Facebook és Instagram marketing stratégiák megalkotása, kampányok felépítése és ezek eredményének elemzése. A csapathoz való csatlakozásom óta egyre gyakrabban van szerencsém aktívan részt venni társadalmi felelősségvállalás jellegű projektekben.

 

Fordulj hozzám! Ha tanácstalan vagy, hogyan kezdj el aktív lenni a közösségi médiában, ha nem látod át a felületek működését, beállításait, vagy ha nem tudod, milyen kampány típusok tudnak hatékony támogatást nyújtani céljaid eléréséhez.

Kiss Bernadett

Szakmai fókuszterületek: Online médiaelemzés, témakutatás, véleményelemzés

 

Szakmai tapasztalat: 2016 óta segítek szervezeteknek megmutatni, mit gondol róluk a web, illetve ennek felhasználási lehetőségeit kommunikáció, üzlet- és szolgáltatásfejlesztés tervezésekor. Médiaelemzőként kezdtem, jelenleg marketingvezetőként dolgozom a Neticle online média- és szövegelemzési megoldásokat fejlesztő cégnél, így átlátom a teljes folyamatot a kutatástól kezdve az adatelemzésen át egészen a kommunikációs és marketingstratégia kidolgozásáig.

 

Fordulj hozzám! Ha szeretnéd megnézni, mit gondolnak a felhasználók a szervezetedről vagy a szervezetedet foglalkoztató témákról; megbeszélnéd, hogy mit lenne érdemes kutatni, illetve ha az eredményeket akciótervvé szeretnéd alakítani.

Nyári Juli

Szakmai fókuszterületek: kommunikációs stratégia, szolgáltatás fejlesztés, "storytelling", „pitching”.

 

Szakmai tapasztalat: Kommunikációs munkámat a kilencvenes években a Népszabadság PR ügyeinek intézésével kezdtem, majd a Vállalkozásfejlesztési Alapítvány sajtófőnökeként az alkalmazotti státuszból kilépve megalapítottam a PR ügynökségemet. Több mint 10 évig leginkább társadalmi célú kampányok tervezésén és bonyolításán dolgoztam. A 2000-es évek derekán átültem a mikrofon mögé, a RádióQ napi magazinműsorát szerkesztettem és műsorvezetőként vezettem. Ez idő alatt is kommunikációs tanácsadóként dolgoztam. Önkéntes mentorként a Börtönrádió projektben fogvatartottakkal, illetve már szabadultakkal a rehabilitációjukon dolgoztam. Jelenleg már csak hobbiból a Tilosban rádiózom, de maradtam a civil területen (Civilizáció műsor). 2014-ben néhány baráttal megalapítottuk a Civil Hírügynökséget, mellyel társultunk a Civil Support civil szervezeteket fejlesztő céggel. Az elmúlt években civil szervezeteknek és társadalmi vállalkozásoknak segítettem a kommunikációs stratégiájuk fejlesztésében, prezentációs technikájuk csiszolásában - pitch, kampányok tervezésében, bonyolításában. Elkötelezett híve vagyok a társadalmi hatásmérésnek, az Impact Akadémia program keretében a SRS hatásmérési eszközt mutatom be, és használatában nyújtok mentorként segítséget szervezeteknek.

 

Fordulj hozzám! Ha szeretnéd tudatosan felépített szervezeti kommunikációval megtámogatni tevékenységedet. Ha időt és energiát szeretnél spórolni tervezett kommunikációval, ha több embert szeretnél elérni, és hatékonyabban szeretnéd megmutatni eredményeidet támogatóidnak, követőidnek. Ha úgy látod, itt az idő, hogy vállalkozási lábbal erősítsd tevékenységed biztonságos működését.

Ormándlaki Balázs

Szakmai fókuszterületek: Civliszervezetek online kommunikációs stratégia alkotása. Fő területek: weboldalfejlesztés, keresőoptimalizálása, hírlevélküldés, Google Ads, Facebook, Youtube és ezen felületek teljesítményének mérése.

 

Szakmai tapasztalat: 2007 óta dolgozom a marketing szakmában, és alapítása óta a Drive Online Marketing ügyvezetője és stratégia tervezője vagyok. Korábban reklámügynökségen, majd egy multinacionális cég marketing vezetőjeként dolgoztam. Szakterületem a többcsatornás, integrált online marketing stratégiák kidolgozása és mérési rendszereinek kiépítése. Ez a 4. év, hogy aktívan foglalkozom civilszervezetek fejlesztésével stratégiai tanácsadások és csoportos tréningek keretében. 

 

Fordulj hozzám! Ha nehezen látod át az online rendszerek működését, és nem tudod, hogy miként lehetne hasznosítani ezeket a rendszereket a szervezeted küldetésének elérésében. Ha nem találod a fókuszt a sok online lehetőség között.

Please reload

Szakértők

 
KÖZÖSSÉG ÉS ÖNKÉNTESSÉG
 

Benedek Gabriella

Szakmai fókuszterületek: Szervezeti átalakulások, közösségi/szervezeti konfliktuskezelés, részvétel és együttműködés feljlesztése. Dialógusok, közösségi bevonás, közösségi döntéshozatal, hatékony visszajelzés-értékelés szervezeten belül, érintettek elemzése, közös(ségi) tervezés-értékelés, vezetői tanácsadás, HR(slow).

Szakmai tapasztalat: Már húsz éve, hogy civil szervezetekben működöm mint aktivista, önkéntes, munkatárs, egyesületi tag, kurátor, felügyelőbizottság tagja. Bő évtizede, hogy a szervezeti változások végigkísérésében és értékelésében dolgozom együtt közösségekkel és civil szervezetekkel a legkülönböző felállásban: mint tanácsadó, kutató, tréner, mediátor, szervezetfejlesztő szakember vagy mint kísérő (amikor egy-egy projektre, de akár éveket felölelő szervezetépítési, -átalakulási folyamatokra szegődök társául csapatoknak, szervezeteknek, közösségeknek).

Fordulj hozzám: Ha, úgy érzed, megérett az idő valami változásra, tennél érte, és ezt másokkal együtt képzeled el.

Csordás Izabella

Szakmai fókuszterületek: szervezetfejlesztés, stratégiai tervezés, belső kommunikáció, csapatépítés, önkéntes menedzsment, támogatói bázis építése

Szakmai tapasztalat: Közintézményben eltöltött 14 év alkalmazotti lét során a szervezeti változások belülről történő elindításában és fenntartásában szereztem rengeteg tapasztalatot, és büszke vagyok arra, hogy az általam létrehozott programok a mai napig működnek a Szépművészeti Múzeumban. 10 éve trénerkedem – kommunikációs, frontszemélyzeti, csapatépítő és önkéntes menedzsment témákban. Az önkéntesek szervezésében és menedzsmentjében szerzett tapasztalataimat és tudásomat először egy angol, majd egy magyar nyelvű kiadványban rendszereztem. A támogatói körök szervezésével kapcsolatos, 2004 óta gyarapodó tudásomat konferenciák előadójaként és publikációkban tettem hozzáférhetővé. Az elmúlt néhány évben érdeklődésem a szervezetek belső kommunikációja, a csapatok működése és a kiégés elkerülése irányokkal bővült, amit szervezetfejlesztő és coach szakképzéssel is támogattam.

Fordulj hozzám! Ha elakadtál a szervezeti célod elérésében! Ha szervezeten belül és kívül egyaránt szövetségeseket, önkénteseket, támgatókat keresel! Ha a szervezeten belüli viszonyok rendezésében te vagy a csapatod támogatásra vágysz/ik!

Please reload

Sebály Bernadett

Szakmai fókuszterületek: közösségszervezés, tagság és szervezeti revitalizáció, közösségi alapú kampányszervezés, aktivista koordináció és mentorálás

 

Szakmai tapasztalat: Olyan szerveződési kultúra építésén dolgozom, ahol sokféle státuszú ember kap lehetőséget arra, hogy kiálljon magáért és szerepet vállaljon a közéletben. Ezért kezdtem el érdeklődni a módszeres szervezés „tudománya”, a közösségszervezés iránt. A Civil Kollégiumban ennek a megközelítésnek a módszertani megalapozásán dolgoztam, miközben aktivistaként egy alulról szerveződő csoportot, A Város Mindenkiét építettem. Társadalmi küldetésem, hogy olyan szervezeteket építsünk, amelyek erőssé tesznek egy-egy közösséget, ha érdekérvényesítésre kerül sor, és amelyben a közösség tagjai vezető szerepet tudnak vállalni. Jelenleg doktori tanulmányaimat végzem a Közép-Európai Egyetemen, így most a kutatásommal segítem elő ezeknek a céloknak a megvalósítását.

 

Fordulj hozzám! Ha olyan közösségi szervezetet építenétek, amelyben az érintettek vezető szerepet tudnak vállalni az érdekérvényesítésben, és tanácsra van szükségetek az ehhez szükséges szervezeti struktúra és kultúra kialakításához. Ha szakmai szervezet vagytok, és szeretnétek aktív szerepet szánni a bázisotoknak, illetve a jelenlegi tagjaitoknak. Ha, bár jól tudtok mobilizálni különböző megmozdulásokra, úgy érzitek, nem elég erős a mozgalom infrastruktúrája.

Udvarhelyi Éva Tessza

Szakmai fókuszterületek: közösségszervezés, bázisépítés, demokratikus kultúra fejlesztése, mozgalmi kommunikáció

 

Szakmai tapasztalat: Közel 20 éve tevékenykedem a civil szférában mint tréner, aktivista és szervező. Szakmám szerint kulturális antropológus és környezetpszichológus vagyok, doktori tanulmányaimat a City University of New Yorkon végeztem. Sokáig dolgoztam ifjúsági munkásként, majd interkulturális trénerként az Artemisszió Alapítványnál. 2009-ben több társammal együtt megalapítottam A Város Mindenkié lakhatási érdekvédelmi csoportot, 2014 óta pedig a Közélet Iskoláját vezetem. Többször vezettem civil szervezetek választási kampányát, amelyet 2019-ben siker koronázott azzal, hogy Pikó András lett Józsefváros polgármestere. 2020 januárjától a civil munkám mellett, amit önkéntesként fogok folytatni, a VIII. kerületi önkormányzatnál leszek felelős az állampolgári részvételi folyamatok fejlesztéséért.

 

Fordulj hozzám! Ha érdekel a bázisépítés, az önkéntesek és aktivisták toborzása, a politikai oktatás vagy a stratégiai tervezés a szervezet működését, szakmai céljait vagy akár egy konkrét kampány illetően.

Please reload

SZERVEZETFEJLESZTÉS
 

Csongor Anna

Szakmai fókuszterületek: szociális ügyek, roma ügyek, adományosztás, fejlesztő programok, mikrohitel, menedzsment

 

Szakmai tapasztalat: A nyolcvanas évek óta veszek részt civil szervezetek munkájában. Elsősorban az oktatási, a szociális terület és a romák helyzete érdekelt, így kerültem szociális munka gyakorlat, majd tíz évnyi kutatómunka után 1993-ban az Autonómia Alapítványhoz, amelynek 1995-től 2013-ig igazgatója voltam, azóta pedig a kuratórium elnöke vagyok. Az eltelt idő alatt számos más szervezet vezető testületében működtem/működöm közre mint alapító, kurátor vagy felügyelő bizottsági tag, köztük a Józsefvárosi Tanodában, a Menhely Alapítványban, az Ökotárs Alapítványban és a Civil Szemle Alapítványban. Hosszabb ideig voltam tagja a Soros Alapítvány civil alkuratóriumának, majd az alapítvány működését lezáró kuratóriumnak is. Alapítása óta szerkesztője vagyok a Civil Szemlének, és szintén alapítása óta vagyok szakigazgatója az ELTE TÁTK közösségi és civil tanulmányok mesterképzésének.

 

Fordulj hozzám! Ha menedzsment kérdésekben van problémád, ha megakadtál a kapcsolatok építésében, ha nehézségek adódnak az interkulturális kommunikáció terén – valószínűleg lesz olyan tapasztalatom, ami segíthet.

Gáspár Máté

Szakmai fókuszterületek: szervezetfejlesztés, kommunikációs stratégia, pályázatírás

 

Szakmai tapasztalat: 20 éves menedzsment és képzési tapasztalaton van előadó-művészeti és civil területen (Krétakör, OSF, Polgár Alapítvány). Üzleti és nonprofit szektorban egyaránt szereztem jártasságot, jelentős nemzetközi kitekintéssel. Rendszeresen szakértőként közreműködöm állami és privát támogató szervezeteknél (NKA, NEF, Norvég Alap). Évtizedes felsőoktatási gyakorlatom (SzFE), tréneri és előadói praxisom van hazai és európai fórumokon. Társadalmi, művészeti és vállalkozói szempontok egyesítésével sikeres szervezetfejlesztési projekteket vittem. Korunk közösségi, integrációs és kulturális közpolitikai irányzatait behatóan ismerem.

 

Fordulj hozzám! Ha szükséged van egy kritikus barátra projekted, kommunikációd átnézésére, akár a tervezési, akár a megvalósítási, vagy értékelési fázisban. Érdemes beszélnünk, ha partnereket keresel itthon vagy külföldön, szövetségesek bevonásán gondolkodsz. 

Molnár Attila

Szakmai fókuszterületek: stratégiaalkotás és -megvalósítás, tervezés, szervezeti kultúra, változás-management, hatáskörön túli vezetés, kommunikáció a legfontosabb érintett csoportokkal (ügyfelek, alapítók, kuratórium, adományozók), növekedési fázisban lévő szervezetek belső és külső átalakulási folyamatainak menedzsmentje

 

Szakmai tapasztalat: Tizenöt év nemzetközi for-profit felsővezetői tapasztalat után a Bátor Tábor Alapítvány ügyvezetőjeként, majd a Budapest School egyik mikroiskolájának alapítójaként az egészségügyben és az oktatásban szereztem non-profit tapasztalatot. A non-profit szektor még mindig sokat tanulhat a for-profit szektortól, bár hiszem, hogy a különbség kisebb, mint sokan gondolják. A non-profit nem egyenlő a non-profival, csupán a profit mértékegysége más a két területen. Ugyanakkor a pénz megszerzése és profi felhasználása ugyanolyan fontos mindkét szektorban. Szeretném a for-profit szektor legjobb gyakorlatait minél több non-profit szervezetben is elterjeszteni.

 

Fordulj hozzám! Ha nem tudod egy mondatban elmondani, hogy mi a te ügyed, mi a szervezeted stratégiája. Ha szeretnél a szervezeteddel magasabb szervezettségi és hatékonysági szintre lépni, vagy új alapokra helyeznéd kapcsolatodat a kuratóriummal. Ha szeretnéd agilisebbé tenni a szervezeted. Ha világos üzeneteket küldenél a támogatóidnak és más érintett csoportoknak.

Please reload

Gosztonyi Gábor

Szakmai fókuszterületek: általános menedzsment, adománygyűjtés, projektmenedzsment, stratégiai fejlesztés, szerkezetátalakítás, folyamatoptimalizálás, változáskezelés

 

Szakmai tapasztalat: A több mint 40 éves pályámon 7+ év civil szervezet vezetésében szerzett, 16+ év for-profit cégvezetői tapasztalatot szereztem, 17+ év kereskedelmi és marketing gyakorlatom van különböző iparágakban, ebből 2,5 év külföldön, 7+ év tanácsadói tapasztalattal rendelkezem, 30+ év vezetői gyakorlatom van, ennek több mint a  felét nemzetközi cégeknél gyűjtöttem össze. Komoly tapasztalatokra tettem szert szervezetfejlesztésben, munkatársak csapattá szervezésében, sokkal fiatalabb átlagéletkorúak esetén is. Közgazdász vagyok MBA fokozattal (University of Pittsburgh, USA). 2019-ben mentem nyugdíjba, az SOS Gyermekfalvak Magyarország ügyvezetőjeként. Évek óta mentorálok civil szervezeteket, vezetőket.

 

Fordulj hozzám! Ha szeretnél hatékonyabban, eredményesebben dolgozni. Ha szükséged van valakire, aki segít abban, hogyan lehet egy jól működő csapatot létrehozni, és ahhoz hogyan kell a megfelelő embereket kiválasztani. Ha elakadsz a folyamatok megszervezésében, ha projekteket kell jól irányítanod.

Pádár Mariann

Szakmai fókuszterületek: projektmenedzsment (tréning, tanácsadás, egyéni konzultáció), vezetésfejlesztés, szervezetfejlesztés, workshopok facilitálása

 

Szakmai tapasztalat: 5 éves projektmenedzsment, valamint 7 éves szervezetfejlesztés területén szerzett tréner-tanácsadói tapasztalattal rendelkezem. Magam is voltam civil szervezeti pénzügyi vezető, így megtapasztaltam, mennyire kardinális kérdés a forrásteremtés és a pályázati forrásoktól való kitettség minimalizálása. A NIOK-kal való ismertségem közel 10 évre vezet vissza, 3. éve vagyok részese a Társadalmi Bázis programnak.

 

Fordulj hozzám! Ha úgy érzékelitek, hogy a szervezet hangolni kell az új kihívásokhoz, ha magasabb fordulatszámra kell kapcsolni, és még nem látjátok, mi lehet ennek a legjobb módja. Ha szervezeti szintű elakadásokat, problémákat, feloldhatatlannak tűnő konfliktusokat tapasztaltok, amit szeretnétek facilitált keretek között közösen megoldani, akciókat kidolgozni. Ha szeretnétek civil vezetői kompetenciák terén coaching szemléletben fejlődni. 

Please reload